Tisdagstema; glas

…men som vanligt när jag är på jobbet så funkar inte webbsidan. Ska jag tolka det på något sätt eller?

Här är i alla fall mitt bidrag till veckans tema ”glas”.

Bergdala glasbruk_fågelbord

 Visst är det häftigt med ett fågelbord i glas, och nog ser den lilla gröna fjärilen precis ut som det den försöker maskera sig till? Ett blad!

Bergdala glasbruk_hyttan

Som bonus kom det ju lite semesterbilder in på bloggen. Jag fick en obetvinglig lust till en glasrikesresa, och det var bra så mycket roligare än vi trodde. Bilderna här ovan kommer från det första glasbruket vi stannade vid. Ett litet och trevligt ställe med bra försäljning, och ingen stordriftshets.

Till skillnad mot t.ex. Skansen i Stockholm, så var det helt öppet i hyttan, glasblåsaren var glad och pratsam, och färdigt konstglas (av hög kvalitet) låg i plastbackar vid sidan om. Färdiga att plockas ut i butiken som låg dörr i dörr.

Småland var vackert!

Här försöker jag mig på att göra ett ord klickbart men misslyckas skändligen!

http://tisdagstema.se/2010/08/31/glas/

SÅ! Klicka här ovanför så hittar ni alldeles säkert fler fina bidrag…

5 Responses to Tisdagstema; glas

  1. Daniel skriver:

    wow älskar glas å dess glaskonster!! Var säkert en hel del att beundras över på glasbruket!!!

  2. Cecilia Artista skriver:

    Härliga bilder du tagit från Bergdala glasbruk! Jag har också varit där tidigare och njutit! Fågelhuset är så fint!

  3. Eva-Marie skriver:

    Vilka FINA bilder. JAG BLEV SUGEN PÅ ATT ÅKA EN GLASRUNDA I SMÅLAND!

  4. Wow, vilket fågelbord – har aldrig sett nåt liknande. Å så en liten fjäril som extrabonus. 🙂

    Tack/Ha det gott!

  5. Wickan skriver:

    Vilka vackra färger! Visst är det mysigt med glasbruk? Varmt o skönt OCH vackra saker!!