Tisdagstema – mörker

Det får bli ett gäng mörkerbilder eftersom jag inte kunde bestämma mig.


En solnedgång från förra årets midsommar ute på Stenskär i det fagraste av Roslagen kanske?
I år blev det ingen midsommar där eftersom mamma avled just på midsommaraftonen, men vi minns många andra vackra sommarkvällar. Vi samlades hemma hos oss i stället och åt en gemensam måltid.

I mörkret kan man tända ljus, eller ställa en vacker glaspjäs på en spotlight. Då blir det ett så här intressant spel mellan ljus och mörker.
I kvällsmörkret kan man ta de allra som mest fantastiska närbilder på blommor! Jag har tidigare nämnt att jag gillar makroplåtning va?

Vi hade i alla fall en kräftskiva i år, och sent på natten gick vi ut i trädgården för att beskåda månförmörkelsen. Då passade jag på att ta en bild på altanen som var så fint upplyst i augustimörkret.
Och slutligen en bild på öppna spisen där hemma. Visserligen togs bilden med vårt inte särskilt traditionella påskriset bredvid i våras, men visst kan man känna hur varmt och härligt det sprakar? Glöm inte att mysa och kura ihop er med nära och kära i vintermörkret!
Kommentarer inaktiverade.

