Vad gjorde du för ett år sedan?

Jag var nere i Blekinge och firade lillasyster som fyllde femtio år några dagar tidigare.

I år mår hon lite sämre än förtjänat och ska få en titthålsoperation av njure plus någon ofarlig (hoppas jag verkligen!) cysta nu på måndag. Sedan hoppas jag på snabb förbättring så att sommaren får bli den avkoppling hon förtjänar. Och så hoppas jag att hon kommer upp till Stockholm och hänger med och firar midsommar tillsammans med oss i Roslagen. Där kommer hon att trivas på bryggan med vågskvalp och måsskrik omkring sig. Kanske dricka lite gott vin och äta god mat (utan vitlök för allt i världen – hon vansläktas)

Nepp – nu ser jag fram emot helgen då det ska grillas tillsammans med återfunnen gammal god vän och gosas lite med barnbarn.

Såpbubblor är skoj

Kommentarer inaktiverade.

