Tisdagstema – advent

Har vi adventspyntat hemma frågar utomförträffligt trevliga Tisdagstema.

Trots avfärd redan i torsdags mot Blekinge, syrran och trevligt umgänge i ett ovanligt snöigt Karlskrona med omnejd, så hivade jag ihop en adventsstake OCH pytsade ut ett antal julblomster. Sötaste dottern och jag kom hem i måndags kväll till ett kallt och snöigt Stockholm. Våran kyla är torrare och därför behagligare.

Noggranna instruktioner om tindrande mot det första ljuset utfärdades till de hemmavarande grabbarna.

Det verkar som om jag lyckades!

3 Responses to Tisdagstema – advent

  1. Advent är en härlig tid full av förväntningar!
    Kramen.

  2. blogfia skriver:

    Det var en ovanlig vinkel att betrakta adventsstaken på – tur ljuset inte var tänt 🙂
    http://fotochip.blogspot.com/2010/11/tisdagstemaadvent.html

  3. Pialotta skriver:

    Jo då de där ljusen står så grant i staken 🙂
    Ljus o stjärnor i fönster hör ju oxså till Advent, vilket jag har i varje fönster, men de visar jag en annan gång ;)Mysig tid Adventstiden, speciellt när vi här nere i Syd oxså fått Vinter. Blir lite annan stämning 🙂

