Dag 1 – om mig

Tänk att gå ut i en så här gnistrande vacker morgon!

Jag börjar med detta delikata ämne på den bästa av dagar; 14 februari. Dagen då man ”ska” älska allt och alla – inte minst sig själv tänkte jag!

Det gör jag nog ändå, trots viss övervikt som gärna fick försvinna som genom ett under. Älskar mig själv alltså…

Bloggandet tog en rejäl paus, efter den stora fotoblogginläggskraschen i somras, men nu kör vi.

Jag är – i likhet med Karlsson på taket – en lagom stor tant i sin bästa ålder. Den åldern är man ju alltid i, om inte så vore man död och hur kul skulle det vara? Som jag ofta brukar säga på mina partyn (vad då, vad då – vilka partyn????) så är jag jättegift, och vill gärna fortsätta att vara det ett bra tag till. Humor finns ibland förmodligen till överdrift, och av det busigare slaget kan skämten ofta vara. De trillar fort och rappt ur käften på mig, för det verkar vara så att jag utrustats med direktlina mellan hjärna och mun. Bra ibland, väldigt tokigt ibland. För det mesta säkert bra, men många ord blir det!

Två barn har jag lyckats befolka jorden med, och i förlängningen även ett barnbarn. Som väldigt många så lever jag i en bonusfamilj, eftersom det första barnets pappa och jag slutligen gav upp reparationsförsöken av förhållandet efter ganska precis tio år. 1989 blev jag med egen hyreslägenhet, och den bodde jag i till december 1990 då jag flyttade till nuvarande bostad. Med han som blev mitt livs kärlek.

Jag är glad över de bumpor som strosandet på livets väg har drabbat mig med, för de har utvecklat mig som person. Det hade varit trist att vara den ganska präktiga lilla tant, som var jag i början av tjugoårsåldern, livet ut.

Ett jobb har jag faktiskt också – tillhör förmodligen någon av de sista generationerna som har kunnat välja ganska fritt utan att ha utbildning. Ett antal byten från postkassa och bankkassa (med upplevelse av två rån dessvärre) har landat mig på en IT-avdelning på en av landets affärsbanker där jag nu pysslar med telefoni och kommunikation. Och att skriva! Fackligt engagerad har jag blivit på lite mer proffessionell nivå sedan drygt ett år tillbaka. Det verkar dessutom bli mer av skrivandet även i den sfären, så ord är nog något som får anses vara kännetecknande för mig.

…lärde mig tydligen att prata förhållandevis begripliga enstaka ord redan vid sju månaders ålder , och att läsa vid fyra år.

Bilder, fotografering, bildredigering, färger, Musse Pigg, sång, scrapping, matlagning, pyssel, sääärlek, böcker, barnbarn

…ett axplock av saker som verkligen berikar!

Ska vi nöja oss så?

One Response to Dag 1 – om mig

  1. […] Dag 1 – om migDag 2 – min första kärlek Dag 3 – mina föräldrar Dag 4 – det här åt jag idag Dag 5 – vad är kärlek Dag 6 – min dag Dag 7 – min bästa vän Dag 8 – ett ögonblick Dag 9 – min tro Dag 10 – det här hade jag på mig idag Dag 11 – mina syskon Dag 12 – i min handväska Dag 13 – den här veckan Dag 14 – vad hade jag på mig idag Dag 15 – mina drömmar Dag 16 – min första kyss Dag 17 – mitt favoritminne Dag 18 – min favoritfödelsedag Dag 19 – detta ångrar jag redan Dag 20 – den här månaden Dag 21 – ett annat ögonblick Dag 22 – det här upprör mig Dag 23 – det här får mig att må bättre Dag 24 – det här får mig att gråta Dag 25 – en första Dag 26 – mina rädslor Dag 27 – min favoritplats Dag 28 – det här saknar jag Dag 29 – mina ambitioner Dag 30 – ett sista ögonblick […]

