Dag 2 – min första kärlek

Googlat resultat av sökordet "pepitarutig"!

Svårt att säga, men jag tror att min första kärlek var en viss Göran Nalin som i krulligt rödlätt hår, och med pepitarutig jacka fångade mitt intresse i första klass. Nu blev det mest att leka på skolgården som gällde, och det fungerade så himla bra – jag var djupt imponerad/tjusad av både hans fina hår och den rutiga jackan. På en pojke – wow!

Dessutom bodde han bara tvärs över gatan vid skolan, så han kunde gå hemifrån när klockan ringde in.  Oerhört tufft.

Det hela slutade antagligen brutalt när de övriga barnen (ungar är så grymma, har någon tänkt på det?) avundades vår oskyldiga lek. De ställde sig i ring runt oss, och krävde att vi skulle pussas ”eftersom vi var kära”… Eh, vad? Vi fattade absolut ingenting!

Den mer vuxna första kärleken hette Torsten och var storebror till en kompis. Där hade min töntighet dessvärre nått brutala höjder spå han dissades efter ett par veckor å det rbutalaste. Skäms faktiskt lite än idag när jag tänker på hur jag behandlade honom. Han kom in som kund till min postkassa några år senare och berättade att han hade suttit på psyket för en massa orsaker (mycket märkliga föräldrar i den familjen) där min dissning var en av ingredienserna.

Ett brutalt uppvaknande på min ära!

Kommentarer inaktiverade.

