Dag 4 – det här åt jag idag

...googlade på "kaffe"

Ett så fantastiskt toppenintressant ämne…

Nåväl, frukost inledde dagen, precis som de flesta andra dagar även om det ibland på helgerna blir sen brunch enligt modell hotellfrukost. Äggröra och bacon och juice och sånt där!

1 stor balja kaffe, A-fil med rejält av ICA:s egen müsliblandning med nötter, choklad och tranbär och på det dagens coctail av kosttillskott.

Väl på jobbet drog jag i med ytterligare en kopp kaffe (handbryggt!) och faktisk några chokladhjärtan som lämpligt nog var kvar sedan i måndags. Där befinner vi oss nu i publicerande ögonblick, och spänningen är naturligtvis oerhörd i den gigantiskt stora läsekretsen.

Uppdatering kommer under dagen – vi ser för närvarande fram emot lunchintaget!

Och lunchen är just uppäten – mitt spännande rapporteringsarbete går vidare – vilket resulterat i en för tillfället synnerligen proppmätt bloggerska. Det var årsmöte i den fackliga klubben igår kväll, och som vanligt så tar man ju i för mycket när man beställer mat. Det är dock en fördel att vara en av styrelsemedlemmarna eftersom man då kan käka rester dagen efter…paj, minivårrullar, Brieost, Gruyère, druvor, tomater… Gott!

Inget märkvärdigt - lite rester bara...

***NEWS FLASH*** Jag har faktiskt druckit två glas vatten också (det är ju inte så mycket egentligen?) under dagen också.
Så här långt gånget inser jag att denna rapportering dels medvetandegör mig på ett tydligt sätt om vad jag äter under dagen (det blir sundare idag tror jag minsann) och att jag dricker för lite vatten…
Då var middagen avklarad;hemstekta strömmingsflundror, kokt potatis med skalet kvar (gott!) och tillika hemgjorda rårörda lingon. Till det mjölk och så slank det ner tre tomater. Allt detta tillfixat av maken…
Innan vi kom så här långt så hade vi försökt att hämta vår nyköpta bil, men hade naturligtvis med oss ett fyra dagar för gammalt registreringsbevis. Ingen affär idag, och nu är det dags att dra till kören!
Där väntar nya spännande fikaredovisningar – cliffhanger…och det blev en kopp thé med en sockerkaka bakad av en av sopranerna. Mycket smarrigt med vinbär, nötter och något gojs på…
I morgon ska vi fördjupa oss i vad kärlek är!
Kommentarer inaktiverade.

