Dag 9 – min tro

Aboriginsk konst (framgooglad bild)

En konventionell kristen (eller annan motsvarande instans) tro har jag inte. Däremot är jag ödmjuk nog att inse, att jag inte kan bevisa att något övernaturligt finns, eller inte finns.

Jag tror dock på att det existerar något som är högre än oss själva här och nu. Att vi inte kan se/ta på/acceptera/hantera det, kan bero på att vi har glömt gamla och sedan urminnes tider nedärvda kunskaper.

Se bara på aboriginerna med sina minnen. Jag har förmånen att ha ett par mediala vänner som har givit mig upplevelser som faktiskt inte kan bortförklaras med annat än att det finns ett ogripbart ”något” som inte kan förklaras eller förstås av mig i den skepnad jag är i just nu.

Är jag agnostiker då?

Kommentarer inaktiverade.

