Tisdagstema – viktigt (för mig)

Idag blir ju veckans temabild på Tisdagstema extremt välanpassad trots att den togs ”i blindo”!

Jag trivs i mitt liv och vill gärna fortsätta att leva det så länge som möjligt. Då måste det absolut vara viktigt att ta hand om sig själv – min förbannade skyldighet faktiskt – och  se till att den enda kropp man har fått till skänks håller sig alert så länge som möjligt. Min kropp har varit dum en lång period nu, och kostat många dyra kiropraktorkronor. Till stor del kan det säkerligen skyllas på min egen volym där vikten, utan att jag avslöjar detaljer, föga överraskande är närmare tresiffrigt än t.ex. femtio… Blä på den! Dessutom har användande av en numera utbytt bil gjort att en muskel i den s.k. arselryggen (uttryck myntat av min galna men mycket trevliga kiropraktor) har hamnat helt galet och orsakat massor av ajningar.

Därför presenteras med största möjliga stolthet veckans bidrag från mig:

Tittut - kärringens återinträde i träningslokalen!

3 Responses to Tisdagstema – viktigt (för mig)

  1. Erik "Semlan" skriver:

    Visst är hälsan viktig. Det är rätt inställning att hålla igång vad man har, det kan ju aldrig vara fel?
    Vi ska värna om allt levande.

  2. MarieAngel skriver:

    Härligt!! Det är bara att kämpa på och rätt vad det är kan man inte vara utan träningen 🙂

  3. Alldeles riktigt.
    Det ÄR så viktigt att ta hand om sin kropp, det har du rätt i.
    Och lycka till…hoppas att du blir bättre i ”arselryggen”…

    Tjingeling.

