Med aning om vår

Morfar Olles favoritblomma...

 Det närmar sig studentdags för ”lillen” som var på baluns igår kväll. Som den uppenbarligen hönsvingeförsedda lilla morsa jag är så kunde jag ju inte somna ordentligt förrän jag visste att han var hemkommen i ett stycke. Det går visst aldrig över trots att det handlar om en ovanligt skötsam (måhända ganska oorganiserad – men ändå!) ung man.

Temaklädsel för den stora balunsen var att klä ut sig till en sång. Eftersom skolan är Rytmus så föreställer jag mig att de flesta var inne på pop- eller rocktema, men den här grabben vi har förunnats med, valde att gå som ”Kung Liljekonvalje” eftersom det är en låt han gillar (och dessutom sjunger tillsammans med syrran som också gillar den, så ofta de får tillfälle). Hur själva utklädningen och dess omfattning såg ut vet jag inte eftersom jag själv var iväg och övade Mozart c-mollmässa.

Men jag anar att det var ganska sparsmakat med tanke på vad jag hittade i köksfönstret i morse.

Kommentarer inaktiverade.

