Tisdagstema – Solnedgång

Solnedgångsljus över vass och stilla vatten

Solnedgång över Stenskär midsommaren 2010

Kvällens molnanhopningar bjöd inte på några möjligheter till solnedgångsplåtning. Det som brukar vara så kul….

Då får vi minnas förra midsommaren som vi alldeles som vanligt tillbringade på Stenskär i vackra Roslagen.

Där sjunker den – solen – minsann på stilenlig sätt. Kameran åker alltid fram varje kväll.

Precis som det ska vara.

Kvällens plåtningsäventyr blev väldigt grått, fast vi var uppställda med stativ å’ allt nere vid Drevviken.

Då hade jag roligare när jag kom tillbaka hem och började skruva helmanuellt på kameran!

Med riktigt lång exponeringstid så får man fina bilder utan blixt. (fast man får ta och klicka på stora bilden om man vill se hela!)

Snart är all snö borta...

Vi får helt enkelt låtsas att de strålande ljusen kommer från solen…?

Fler fina bilder har säkert många andra tagit och lagt upp på Tisdagstemas hemsida!

3 Responses to Tisdagstema – Solnedgång

  1. Sirpa skriver:

    Nej sista tiden har man väl inte varit saå bortskämd med solnedgångar men jag lyckade ändå hitta en bild tagen för bara nån dryg vecka sen. Kul med ännu en flitig fotograf, jag fotar också varje dag och experimenterar gärna!

  2. Maria skriver:

    Fina bilder du har tagit! =)

  3. Beppan skriver:

    Härliga bilder hos dig! Visst är det skoj med experiment!
    Hos mig blev det arkivbilder också – fast rätt nytagna ändå. Trots härligt solsken idag blev det ingen spektakulär solnedgång….

