När man inte kan låta bli

Bild lånad/snodd från Jotex' hemsida

Ibland kan jag inte låta bli att gilla saker och när jag nu fått ett mail från Jotex (tantpoäng på det va???) om att jag får ett snyggt överkast gratis om jag handlar av dem så slog jag till på en lampa som jag sett hemma hos en ny bekant. På seans faktiskt…

Men så är det en annan sak som jag inte kan låta bli att ha åsikt om och det är Pride. Jag tror mig vara både jämliktänkande och tämligen ok med allehanda sexuella riktningar.  Framför allt så tror jag inte att det bara är hetero som är den ”rätta” normen – eller ens att norm behöver finnas. Alla gör som de vill och med respekt så blir det nog himla bra tänker jag.

Därav följer att jag har haft ett litet skorv i tanken på det här med Pride då det på något vis slår över åt andra hållet genom att hbtq och homosexualitet ska framhållas bara en vecka om året.

Att jag verkligen lackade ur berodde på den här bloggen som i redan första inlägget skrev ungefär att ”nu är det vi som är normen” vilket jag kommenterade utan att få respons. Jag påtalade att den här ganska unga tjejens uttalande nog väl blev lite tokigt.

Bloggen skrivs dessutom konsekvent på ett slags ”Egaliasdöttrarspråk” vilket får mig att tycka att heteronormativiteten och framför allt män helt degraderas till något i skrivarens åsikt mindre värt.

Så skapar man inte respekt och öppnare klimat för de här viktiga frågorna.

Jag dissade Pride främst för att den här bloggerskan gav mig avsmak…

Kommentarer inaktiverade.

