Tisdagstema; knappar

 

Jag tolkar lite fritt och mycket egoistiskt samtidigt som jag är glad över att åter vara med i temabloggandet.

Dessutom kanske jag bonusknappar i kväll med en bild ur knapplådan som jag ärvde efter mamma.

Nåväl, jag tar temat knappar i stället och illustrerar med denna för mig väldigt uppmuntrande bild;

Sitter inte åt heller...

Sedan slutet av påsken har jag kört (tacktacktack för att jag drabbades av denna ”knäpp” äntligen!!!!) LCHF vilket resulterat i en välkommen förlust av dryga 10 kilo. Det var ingen välpåläst Kerstin som startade sitt nya liv utan hon trodde till en början att det var GI som var melodin hon levde efter. Men efter en tid insåg jag att det sannolikt var/är LCHF alltså.

Jag är inte färdig med minskningsfasen men har hunnit så långt att jag OCH omgivningen ser tydliga spår av mitt nya sunda leverne. Den mest välkomna förändringen är så klart (fast f’ressten så är hälsovinsten ännu välkomnare) klädstorleken som hittills har gått ner två snäpp. De här jeansen som jag med lätthet bär idag skulle nog kunna vara ytterligare en storlek mindre men man ska inte överdriva…

Det är lite kul det här med tydliga livsval som man gör – alla orkar inte ta in att det för det första är mitt val och att jag inte förväntar mig att någon annan ska följa samma spår. Däremot förväntar jag mig ju respekt för hur jag väljer att tackla min vikt & hälsa.

Jag dyvlar inte på någon detta, men kan ju tänka mig att rekommendera modellen ifall någon undrar hur man ska göra för att få en något slankare silhuett!

Fler fina temabidrag hittar man hos Tisdagstema.

8 Responses to Tisdagstema; knappar

  1. Beppan skriver:

    Härlig känsla när knapparna knäpps utan ansträngning!!! Grattis till den bedriften!

  2. anemonen skriver:

    Jeansknappar är något som man iaf jag använder varje dag.

  3. nattsyrransphoto skriver:

    Så himla kloka ord. Jag har provat GI en period och funderar på att köra igång i höst igen. Min mage mådde mycket bättre av den maten än den jag äter nu. Och att minska några kilon gör inget alls =) Ha det gott=)

  4. Erik "Semlan" skriver:

    Anar att det känns skönt. 🙂 Kul foto.
    Annars vill man ju att knappar ska sitta fast. 😉

    • arstinn skriver:

      Knasig formulering av mig kanske du!
      Men det är ju alltså JEANSEN som sitter lagom fluffigt – mycket behaglig känsla…

  5. 4U2 skriver:

    Fint! Grattis till din viktförlust!

  6. Pialotta skriver:

    Härligt för dig.. så kul när man ser någon liten förändring i sitt liv:) Knappar, ja det är ett tema som man kan lägga in hur mycket bilder på som helst.. men man får ju begränsa sig 😉 Jag har väldigt svårt för det nämligen 😉 Finfin bild på temat 🙂 Ha de gott 🙂

