Tisdagstema: på marknivå

Så här års, när naturen stänger ner inför vintern, så är det ganska vackert och frodigt på marken. I morse kunde jag glädjas åt denna daggbestänkta och glittrande gräsmatta på väg till bilen. Jag har det ju så väl förspänt att jag får skjuts till bussen av världens snällaste guuuube…varje morgon.

Tisdagstema denna vecka vill få oss att blicka neråt – på marken:

Och på tal om frodigt så har jag plockat  (=”hämtat”)  så mycket svamp i helgen så att jag har träningsvärk på baksidan av låren. Stretching brutalus! Vi har det ju så väl förspänt att våra finaste vänner bor i metropolen Dunker där skogarna är stora och generösa och erbjuder fantastiska vyer.

Bilder från både skog och det trevliga kalaset vi var på kommer, för jag har t.o.m. fått beställning på några av bilderna. Stort!

4 Responses to Tisdagstema: på marknivå

  1. Erik "Semlan" skriver:

    Blev en fin bild på daggvåta gräset. Härligt med solstrålarna. 🙂
    Kul med all svamp, även om det gav dig träningsvärk. 😉

  2. Pialotta skriver:

    Riktigt vacker bild med ljuset som strålar 🙂 Svampplockning är ju bra för den dagliga motionen 🙂

  3. SigridfraEnget skriver:

    Ursnyggt! Gillar skarpt!

  4. Vackert foto på marknivå!
    Javisst är det härligt med all svamp… helt otorligt mycket finns det där ute…
    Ha en riktigt trevlig tisdag.
    Kramen.

