Det skaver lite

image

image

Så här himla vackert var det i skogen vid bussen när jag kom hem igår kväll. Nyfallen snö som såg ditpuffad ut av en liten älva eller nåt. Det skaver eller stör ju inte det allra minsta, men nu tänkte jag berätta några av de saker so jag kan reta mig på. Intresseklubben redo?

Helt utan inbördes ordning…

När man åker på Nynäsvägen kan iaktta skitiga lakan hängandes ut genom fönstren här och var. Även på bullerplanket vid vägen (javisst bullrar det av trafiken) och så kan man läsa ”VI STÖRS AV BULLER”. Det kan jag ju fatta men varför i hela världen flyttar man dit då? Det är väl ganska självklart att det låter om trafiken från just den här vägen?    Jag fattar också att det är svårt att hitta bostad – men inte fasen tror jag att en av de viktigaste trafiklederna kommer att trollas bort ara för att de här människorna ska få tyst i huset. Så!

Alltså de där rumphängarbrallorna – måste vi behöva se det fortfarande? Eller gångstilen som följer med kampen att hålla dem uppe…

Folk som inte tar av sig ryggsäcken i tunnelbanan – borde bötesbeläggas! Jag gillar mitt huvud mycket bättre utan avtryck av fullpackade bagagefraktare, tack!

Varför ska plogbilen PROMPT vräka över plogsträngen till VÅR SIDA av gatan? Jag skottade rent och fint igår kväll och nu kommer den jäkeln och förstör igen. Hmpf!

Men nu hinns inte fler ret med (de blir fnuttliga när man skriver dem i klartext…) utan nu ska jobbet få njuta av min närvaro.

Tjing!

Klockan 15:47 (enligt jobbdatorns klocka) – uppdatering: folk som hyperbloggar och inte kan skilja på användandet av ”de” och ”dem” kan reta mig lite….eller ganska mycket faktiskt!

Kommentarer inaktiverade.

