Kärring?

Med tilltagande ålder (+ livserfarenhet och vishet?) så märker jag att jag allt oftare brister ut i rappa kommentarer som får omgivningen att göra precis så som jag vill. Nu senast på Postens Företagscenter (beläget långt bort åt helsicke…) idag på morgonen, när jag skulle hämta ut Nespressopoddar till min koffeinförbrukning på jobbet.

Självklart ska man legitimera sig men nu har mitt körkort bosatt sig permanent (fastnat då’ra…) i min plånbok varför jag lämnade över hela alltet med kommentaren om att kortet fastnat.

”Nä men jag måste ha ut kortet för det finns en streckkod som jag måste scanna in” blir svaret.

Raskt brister jag ut i ”det måste väl gå att skriva av personnumret – det gjorde i alla fall jag när jag var postkassör” vilket ju måste betraktas som oerhört vänligt på alla sätt…

Det funkade även om jag nu fick knappa in mitt personnummer själv på det utlånade tangentbordet. Säkerheten i det?

Men jag har fått mitt kaffe som jag sedan lördagens långa strömavbrott fortfarande värnar hårt om.

…och den lille postkillen fick sig en avvikande och tydligen uppskattad händelse i sitt enahanda tjänsteutövande. Jag hoppas för hans egen skull att han har en oerhört givande fritid!

Vore det inte kul om han praktiserade t.ex. poledance eller nåt?!!

Naora - just uppdrucket av mig ur en annan kopp

Naora - just uppdrucket av mig ur en annan kopp

Kommentarer inaktiverade.

