Nu blir det en lista

Jag googlade på ”roliga listor” och hamnade här. Ärligt länkat till en blogg som jag inte har läst tidigare men listan verkade både kul och lite lagom tramsig. Här kommer nu mina bekännelser:

VEM

Vem är i rummet med dig? Ingen – bara jag!

Vem fick du senaste sms av? Britt B
Vem tänker du på nu? Ja det är ju lite oväntat just henne jag tänker på och personen som vi sms’ade om, vilket var min förförra svärmor som hade målat en tavla av mig som ung. Vare sig min ungdom eller den målande damen finns kvar…
Vem pratade du senast i telefon med? Någon kollega. Vansinnigt spännande svar faktist…
Vems hus var du senast i? Mitt eget!
Vem önskar du var med dig nu? Det är alltid trevlig att vara med maken men skulle han trivas här på jobbet?
Vem är din favoritsläkting? Int’ vet jag…

VAR

Var är din mobiltelefon? På skrivbordet snett framför mig
Var handlar du mest? ICA skulle jag tro
Var fick du tag på tröjan du har på dig? Fick tag å’ fick tag – jag köpte och betalade för den på Indiska
Var åkte du senast bil? I Tyresö – till bussen dit min oerhört snälla man skjutsar mig varje morgon. Det borde egentligen bli en rask morgonpromenad men jag är så förtvivlat seg på morgonen och han kör mig så gärna ”för då hinner han få en puss til”. Hur sött och underbart är inte det?

VAD

Vad åt du senast? Rökt lax och keso smaksatt med grillad paprika och lite annat
Vad drack du senast? Kaffe!
Vad är det för färg på dina byxor? Denimblå heter väl färgen på jeans?
Vad är den närmaste saken som är blå? Taraaa….jeansen jag har på mig!
Vad har du på fötterna? Några mockasinaktiga skor från  allraminst förra året och inga strumpor. Oerhört somrigt och skönt!
Vad är din favorit färg? Vanligtvis någon varmt röd färg åt det vinröda hållet, men jag gillar den amryllisröda metalliclacken på vår bil väldigt bra. När jag var liten var det ljusgult som var favoritfärgen.
Vilken film såg du senast? …minnet alltså…JO!! The Runaway bride gick på TV8 häromkvällen tror jag bestämt.
Vad hör du just nu? Bruset från luftkonditioneringen (så effektiv den nu är…).

HAR DU NÅGONSIN

Sovit i någon annans säng? Eeeeh….ja?!!
Hånglat på en bio? Lite lagom mycket bara faktiskt?
Hånglat i skogen? Specificera hångling i just skog? Jag tror mig ha gjort det i alla fall. Ja men det är ju självklart att en normalt ”på” kvinna i min ålder har gjort det!
Tyckt att din kusin är het? Ärligt talat så tycker jag inte att någon av mina manliga kusiner är så särskilt mycket att hänga i granen. Den lilla rest av kusinumgängeslust jag hade försvann i samband med mammas begravning då den enda som fortfarande hade någon liten kontakt tackade nej. Med motiveringen att han hade en räkkryssning inbokad…
Sovit naken? Det gör jag alltid sedan jag flyttade ihop med makelsen – han med ifall någon var intresserad av den följdinformationen!
Kört över hastighetengränsen? Jepp – och blivit stoppad av farbror Blå också. Utan att få böter. Vad sägs om det?
Målat om ditt rum? Oh ja, men mest tapetserat (läs ”låtit tapetsera”) faktiskt.
Dansat framför en spegel? Självklart!
Fått hicka? Ja men det var ganska länge sedan nu. I tonåren hade jag en perkiod med ganska besvärlig hicka – inte kul!
Dumpat någon? Ja…och på det allra fulaste och egocentriska sätt dessutom. Kan det vara en förmildrande omständighet att jag var ganska ung (och dum)?
Stulit pengar från en kompis? Nej
Hoppat i en bil med folk du just har träffat? Jag var galen och liftade hem från idrottsdagar ett par gånger när jag var cirka 13 – 14 år. Det gillades inte av mamma men kvalar väl in på frågebeskrivningen!

Varit i slagsmål? Bara sådana där töntiga tjej/syskonslagsmål med syrran enligt modell benspark och armvift och det vi bråkade om var för det mesta var mitten på vårt gemensamma skrivbord befann sig. EXAKT!
Smugit ur ditt hus? Jag gjorde det några gågner då sonen var liten för att slippa ifrån gallskrik om försvunnen mamma. Nu skiter han nog ganska högaktningsfullt i jag befinner mig i eller utanför huset. Lille gossen har blivit stor och frigörelsen pågår för fullt!
Haft känslor för någon som inte känt desamma? Jo men det är ju så man lär sig att känna igen djupet av sina känslor.
Älskar eller saknar någon nu? Älskar; ja! Saknar; ja!

Kommentarer inaktiverade.

