Piano

Ta’t piano!

För några år sedan sålde jag mitt piano till en granne. Vi tyckte mest att instrumentet bara stod och tog plats och aldrig blev spelat på. Framförallt när jag i någon form av affekt slutade sjunga i kör ett tag…

Sedan hoppade jag så klart på körsjungandet igen och saknade pianot något alldeles väldigt mycket.

I eftermiddag ska en kollegas föräldrars piano flytta hem till oss…jag fick det mot att jag ombesörjde flytten själv. Ser så fram emot att sitta och plinka igen…

Jag tänker självklart plåta vår nya familjemedlem och se till att ”hen” trivs!! Kanske att bilden dyker upp här eller på min Instagramsida? ….hade ju tänkt en snygg länkning där men tydligen ser man bara Instagram i smarta fånar!

One Response to Piano

  1. Marie skriver:

    Jag har oxå sålt mitt men saknar det deluxe!

