POD-radio

Jag är säkert sist på tåget med att upptäcka podradio men nu har det skett!

Igår lyssnade jag bl.a. på Anja Pärssons utmärkta Sommarprogram (fan vad kul det låter när norrlänningar pratar på inandning liksom!) och kan ju inte låta bli att reagera på den lilla mediastorm hennes ”avslöjande” innebar.

Hon säger klart och tydligt – väldigt välformulerat dessutom – att hon inte är ett dugg intresserad av att stå på barrikaderna och basunera ut sin homosexualitet. Hon vill leva sitt liv som en vanlig människa med den hon älskar. Så jäkla bra ju.

Det är ju det där jag har lite svårt med vad gäller homo- eller annan sexualitet. Trots allt som skrivs i bloggar och press om att det är så viktigt att öppet visa sin läggning så köper jag inte det där ”paradkonceptet”. Och nä, jag fattar att det inte är bara en prideparad en gång om året som är vad som åsyftas.

Jag gillar ändå inte att det ska skyltas med vilken form av sexualitet man av naturen är programmerad att välja. Då är jag som ju många vet verkligen inte någon sipp eller pryd liten tant. Det är bara så att jag för mitt liv inte kan fatta varför ena eller andra formen av hur man vill ha sin sexuella njutning är av allmänintresse…? Eller ska vi kanske anordna ytterligare klubbar, parader o/e huvudhögkvarter?

Vi som är gifta med äldre män borde ju definitivt ha en alldeles egen avdelning! Jag kan mycket väl tänka mig att det finns de som undrar och stilla skakar på huvudet åt mitt livsval. Det är ju lika korkat som att förfasa sig över t.ex. homosexualitet.

Man ser bara till ytan och det är ju bara ett skal – det är personen under ytan som är det viktiga och då blir ju ålder och kön och sånt där ganska oväsentligt…

Så – lägg ner allt jidder och låt folk vara som de är utan att det höjs ögonbryn!

Kommentarer inaktiverade.

