Det pågår visst ett krig i bloggvärlden

Jag är endast inblandad i form av förundrad läsare i bråket (som kanske har blåst över nu?) som startade med ett inlägg,  i sann feministisk anda, gjort av Ketchupmamman.

Maggan och Mona (hon med det ganska så kaotiska universumet) har haft en blogträffstjejhelg där det bland annat gavs en föreläsning om hur man kan klä sig bäst utifrån sin kroppstyp.  Alla tjejerna hade ganska klart för sig  vad det var de hade anmält sig till (och betalat för!) vilket gör att jag nog inte helt kan förstå den ganska kritiska synen på den här formen av föreläsning.

Även om vi nu alla ska älska oss själva precis så som vi är så kan vi väl ändå gå med på att ibland är det för egen del jäkligt skönt att känna sig ”rätt” klädd, ha ”rätt” färger på sig och ”rätt” smink o.s.v? Känner man sig helt och hållet ”rätt” (notera det flitiga bruket av citationstecken!) så kanske en initialt svintråkig dag blir bra mycket roligare.

Det måste väl ändå inte vara fel att piffa till det lite?

Precis på samma sätt så är det därför lika självklart för var och en (enskilt eller i intressegrupper…) att välja att avstå från piffande, rakande, sminkande och valkdöljande klädsel.

Däremot är det inte ok att bete sig som om den egna åsikten är den enda rätta när man framför kritik. Det bästa hade nog varit att läsa om bloggträffen och lugnt konstatera att det där inte var något att sukta efter för egen del (troligen inte eftersom den som framförde kritiken inte hade anmält sig til evenemanget) och sedan gå vidare i livet.

Hade jag varit lite mer på så hade jag gärna deltagit i bloggträffen och lärt mig hur jag skulle kunna framhäva min numera åtskilligt mycket mer slimmade kropp – får haka på nästa gång det vankas träff tror jag! Då kanske LCHF kan få debatteras för den läran är jag ganska hängiven numera och då kan det vara bra att lära sig mer om t.ex. ketos eller så?!

För det verkar ju som om det hade varit precis hur jäkla kul som helst där faktiskt!

Bilden hänsynslöst lånad från Monas universum.

Bilden hänsynslöst lånad från Monas universum.

Kommentarer inaktiverade.

