Temabloggning – dag 15; mina drömmar

Häpp så svårt….det som borde vara snudd på det allra enklaste att bara vrähähäka ur mig om mina drömmar!

Det har slagit in en del i livet i alla fall, jag är gift med den jag önskade allra som hetast att få spendera mitt liv tillsammans med. Även om det kostade på och har krävt en hel del ansträngningar (samt inte är optimalt siffermässigt) så har det varit precis så mycket värt som det föresvävade mig på dröm- o/e önskestadiet.

Jag har fått precis de två stycken barn som jag önskade mig OCH som jag ”visste” att jag skulle få – även om de kom med nio års mellanrum.

Och vikten kära vänner! LCHF har skalat av långt över 20 kilo på den numera ganska normalviktiga kroppen så jag behöver inte längre drömma om att vakna och ha blivit alldeles smal över en natt!

Framöver då? För det är ju det drömmar ska handla om…

Den ekonomiska möjligheten att gå i pension redan vid 61 års ålder finns i alla fall nu och jag hoppas att den gör så om fyra år då det realistiskt finns en möjlighet. Det vill säga då året då jag fyller 61 infaller!

Jag skulle bra gärna få tiden att utveckla mina skapartalanger på scrapparfronten (mest troligt canvastavlor antar jag) och kanske lyckas bygga upp en liten rörelse och sälja av mina alster? Bra pensionärssyssla…och om inte den verksamheten ger tillräckligt klirr så finns ju annat att göra i säljarbranschen 😉

Att ha mina nära och kära – hela hopen – i behåll och så friska och raska det bara går är ju en självklarhet…

Jag har uppenbarligen inga stora och högtflygande drömmar? Det måste innebära att jag är ganska nöjd.

Så kloka ord får illustreras av klokhetens egen symbol!

Så kloka ord får illustreras av klokhetens egen symbol!

Kommentarer inaktiverade.

