Trevlig Lucia!

I år ser det ut som det ”ska” med all snö som ligger vit och fin.

Dessvärre tycks tramsigheterna med den svenska genus/invandrar/vettetusan-lagomheten tagit sig till nya höjder. Debatten i år rör sig om pepparkaksgubbars vara eller icke vara i lussetåg på dagis och skolor. Tidigare har ju den somriga skolavslutningen stympats.

Det må vara föräldrarna som värnar hårdat om traditionerna, men för tusan…inte kan det göra någon nämnvärt permanent skada att fortsätta med lite traditionella sånger och flaggviftningar?

Minst lika töntigt som ”hen”!

Men nu ser jag fram emot det som ska bli mitt firnade idag; klippning och eventuellt en liten hårfärgning. Kort hår fallerar väldigt snabbt och läget var akut. Tack vare min jättejättesnälla frissa så blir julen förhoppningsvis snygg i skallen på mig!

Ska jag slå till med före-bild kanske?

Notera den tunnhåriga MITTBENADE pannluggen

Notera den tunnhåriga MITTBENADE pannluggen

Kommentarer inaktiverade.

