Saker man gör

Jag läser en jätteutlämnande (finns säkert mycket mer som är för privat för att skriva om) blogg skriven av en tjej som kämpar med sockerberoende och övervikt. Hon brukar ofta skriva listor om 10 saker vi inte visste om henne – kul grej faktiskt! Jag härmar hennes koncept samtidigt som jag önskar henne lycka till med sitt kämpande av hela mitt hjärta!

Man kan ju undra varför vi är så många som hamnar i matberoenden av olika slag. Kan det ha att göra med felaktig tröst i barndomen? Jag vill minnas att det ofta hamnade något sött i munnen efter att jag hade slagit mig eller blivit osams med mamma som liten. Den sötsaken hamnade ju inte i munnen av sig själv?

Här kommer första 10-listeförsöket från mig!

Jag har en drygt 19 år äldre make vilket de som känner mig/oss har kunnat konstatera under de snart 21 år vi varit gifta.

Jag tror inte på ”GUD” så som den/hen/han beskrivs i bibeln – men hoppas på ”något” i det s.k. efterlivet (citat ur en väldigt bra bok!)

Jag borde faktiskt börja träna eller jogga eller cykla lite mer!

Jag är duktig på att trycka ner  min tilltagande oro över hur lång tid vi har kvar ( i alla fall med god kvalitét) tillsammans, jag och lilla maken. Parkinson hålls i ganska gott schack med medicinering och den kvarvarande förträngningen på hjärtat ska enligt Sös gå att åtgärda med ytterligare en operation… Han är ju min andra hälft!

Jag har en större vänsterfot än högerfot, vilket jag tror är ganska ovanligt eftersom det nästan alltid är högerdojan man förmodas vilja prova i skoaffärer.

Jag tror att jag skulle behöva jobba lite med relationen till mina barn? Eller i alla fall ta upp den till en vuxnare nivå? Eller behöver de jobba på sin relation till mig?

Jag fyller snart 58! ingen stor nyhet det heller för den som känner mig men det innebär ju faktiskt att jag, enligt nu gällande avtal i den bransch där jag jobbar, har rätt att begära pension om tre år!! Det råder viss åldersrasism i det här landet så det är klokt att hålla tyst om hur tankarna går i frågan – gillar dock att möjligheten fortfarande finns.

Jag tar mig rätten att tycka att det var en del som var bättre förr…

Jag hade ingen superduperbra relation med min mamma som nog hade svårt med sin föräldraroll?

Jag har skaffat mig en liten fix idé i samband med att kamerafunktion trillade in på mobilen:

Jag plåtar mig på de flesta toaletter jag besöker!

Jag plåtar mig på de flesta toaletter jag besöker!

Kommentarer inaktiverade.

