Dags å’ kamma till sig nu?

Näha – inte fick jag det jobbet jag sökte.

Förklaringen var att jag antagligen skulle bli uttråkad alldeles för snabbt, att det skulle vara en alldeles för liten utmaning för mig. Ska jag vara snäll så väljer jag att låta det vara en komplimang, men fan vet om det inte har att göra med min ålder plus det faktum att jag (än så länge) har ett fackligt engagemang på regional nivå?

Sådant går ju inte att säga högt för då vore det ju diskriminering jag utsatts för och sånt är ju inte tillåtet.

Årets löneutveckling hamnade inte heller på önskad nivå. Trots ihärdigt framstötande har jag inte fått göra saker som jag efterfrågat – att det sedan körs i halsen på mig att jag ”inte sträckt mig tillräckligt” när det gällt just dessa saker (som jag tjatat hål i huvudet på vissa om att få göra) gör ju motivationen tämligen låg för tillfället.

Återkopplingen på fackeriet var inte heller den förväntade trots vad som sagts till mig. Vad gör man då? Jag löser det med att ta mig en ordentlig funderare på om det inte är dags att lämna det uppdraget och enbart ägna mig åt min utveckling här på ordinarie plats.

Det vore väl fan så omöjligt att säga annat än att jag sträcker mig då?

MEN – strump- och vantstickandet går framåt!

På lördag kommer en god vän och äter kött enligt alldeles för länge sedan utfärdat löfte!

Dotra har varit hemma från sjukhuset i ett par veckor och verkar repa sig väl, även om det återstår en bit till fullt frisk status. Det ordentliga skovet verkar ha skakat om oss så att vi fick fart på vår relation som verkade ha stannat i en tonårsfas med onödigt trotsiga inslag. Jag fick bli mamma igen till en alldeles vuxen och underbart kompetent människa! Hon är faktiskt trettio år fyllda nu…

Som om inte det räckte så har jag ju en ganska cool snubbe som jag varit gift med i hela tjugoett år. Tror ni att vi kom ihåg att fira den bröllopsdagen? Nej….som vanligt erinrade vi oss datumet 2 november ett par dagar för sent!

Vi har tydligen uppnått nylonbröllop?!! Dags att inhandla ett par strumpor eller så?

strumpbyxor_prickiga_dots strumpbyxor_randiga_bla_stripeBildkälla = leglook.com

Kommentarer inaktiverade.

