21. Fem saker jag blir irriterad på i vardagen

Eftersom jag fortfarande jobbar (¹ vecka kvar nu!!) så åker jag ju kommunalt på vardagarna. Låt oss enqs om allas vårt gemensamma irritationsmoment RYGGSÄCKEN. Den ska fasen inte hänga kvar på ryggen när det är fullspäckat med folk. Ok?

Nästa irritationsmoment hör tyvärr också hemma på tunnelbanan och det är dessa (företrädesvis unga) tjejer som PROMPT måste sitta med korsade ben. Nej tack, jag vill inte ha spetsen av din stövel eller doja på mina byxor 😠

Sedan har det under en längre tid varit vardag att irritera mig på på blotta förekomsten av en viss kollega…övergående problem ju. Lätet av vederbörandes flabb kommer jag inte sakna. Heller inte hennes manipulerande sätt. Hej då med dig!

Soppåsar – varför är de alltid fulla? Mycket irriterande.

I dessa moderna och it-burna tidevarv så har vi nästan alla dn smartphone. De där plingen och vibrationerna som alltid hörs, även nattetid, är så påträngande. Mycket tid går åt till att hjälpa bl.a. maken med att ta bort dessa ovidkommande aviseringar. Suuuuck…

Men det var trevligt att ägna ett helt blogginlägg till egoistiskt klagande!

Kommentarer inaktiverade.

