28. Hepp – det här tycker jag alla bör läsa

Nu har ju jag inte någon speciell artikel, bok eller manifest som jag tycker är värt att propagera för. Eventuellt tyder det på ointresse eller okunskap?

Jag tycker i alla fall att det är viktigt att man läser och att man läser mycket. Ett fantastiskt sätt att introducera läsandets värld för sina barn är att läsa sagor redan från det att de är mycket små.

I vår familj är vi alla toalettläsare, vilket alltså innebär långsittningar med en tidning, bok eller kanske katalog som sällskap. När lilla sonen skulle börja ”göra tvåan” (hallå, jag kan ju inte skriva bajsa?) själv på toaletten så var han lite skraj för att släppa ifrån sig resultatet utan att ha en blöja som trygghetsfilter. Det löste jag genom att samla ihop så många reklamkataloger som möjligt och han satt lyckligt och bläddrade alltmedan tömning av tarm utfördes.

Bra skit!

pooping-smiley

Kommentarer inaktiverade.

